Klarstein - Boj o prežutie (event v Design Factory)

Příjemné a poučné setkání s Odpadlíky. V Design Factory jsme se vzdělávali i bavili.

Koncem června jsme se v rámci kampaně Food Waste - Boj o přežvýkání s Klarstein setkali se všemi fanoušky Odpadlíků, značky Klarstein či zvědavci, které zaujalo téma plýtvání potravinami. Na akci, která proběhla ve velmi přátelské a pohodové atmosféře v prostorách bratislavské Design Factory, se setkali milovníci ekologie i úplní nováčci v tématu food waste.

Na úvod se nám představil tým, který za celou kampaní Odpadlíků stojí. Celá kampaň vznikla jako myšlenka brandingového týmu, který považoval za mimořádně důležité rozpoutat diskuzi o této problematice napříč společností.

O odbornou přednášku se postarala Alexandra Kolárik z O.Z. Free Food, která se s námi s radostí podělila o vědomosti, tipy a triky v oblasti nákupu, skladování a spotřeby potravin. Někomu vyhovuje nakupovat jednou do týdne ve velkém množství, jiný se zase zastaví v obchodě každý den, i když jen pro maličkost. Alexandra apeloval zejména na umírněnost a rozvahu při nákupech. Sama se ve své domácnosti snaží spotřebovat i části potravin, které by jiní pravděpodobně vyhodili. Za klíčovou považuje snahu produkci potravinového odpadu minimalizovat.

Dozvěděli jsme se, jaký je rozdíl mezi datem spotřeby a datem minimální trvanlivosti. Věděli jste, že po datu minimální trvanlivosti ještě potraviny nemusíte vyhazovat? Dostali jsme doporučení, které potraviny je vhodné zmrazit a které například sušit. Co patří do kompostu a co ještě může dostat druhou šanci. Z avokádové či mangové pecky může například vyrůst pěkná pokojová rostlina. Alexandra též prozradila cenné tipy, jak skladovat jednotlivé potraviny. Sýr patří do speciálního voskovaného papíru, salát do uzavíratelného sáčku spolu s papírovým ubrouskem a maso se nejméně kazí v původním obalu.

Pozornost přítomných jsme si následně otestovali ve vědomostním kvízu. Vítězové kvízu i instagramové soutěže si odnesli stylové produkty značky Klarstein či praktické bambusové krabičky s logem probíhající kampaně. Z přezrálého ovoce si tak budou moci připravit v mixéru svěží smoothie, nebo z dlouho skladované zeleniny vykouzlit pestrý salát na oběd do práce.

Důležitým výstupem kampaně Odpadlíci je praktické příručka o boji proti celosvětovému problému Food Waste. Příručku si mohl každý z přítomných na akci vzít domů, no pro velký zájem jsme se ji rozhodli poskytnout i v online podobě na sociálních sítích a webe odpadlici.cz a pomoc tak šíření osvěty v Česku.